#online vásárlás

Egy brit nyugdíjastól a kétfaktoros azonosításig: ön meddig jutott az online fizetésben?
 

Egy brit nyugdíjastól a kétfaktoros azonosításig: ön meddig jutott az online fizetésben?

1984-ben már volt olyan kísérlet, amit ma online vásárlásnak hívnánk, tíz évvel később lehetett a neten rendelni ételt, de oda, hogy a kétfaktoros azonosítás is elterjedjen, csak az elmúlt pár évben jutottunk el. A technika már rég alkalmas arra, hogy bárki a neten fizethessen, a fő feladat arról meggyőzni az embereket, hogy ez igenis biztonságos. Főleg úgy, hogy a legnagyobb biztonsági rést maguk a felhasználók jelentik.

hvg.hu hvg.hu





Jöttek, láttak és nagyon úgy tűnik, maradnak is a hazai dizájnerek
 

Jöttek, láttak és nagyon úgy tűnik, maradnak is a hazai dizájnerek

Egyre többen vásárolnak hazai tervezőktől vidéki településekről is, és sokakat elfordított a fast fashiontől a koronavírus-járvány időszaka. Arról azonban, hogy igénylik-e az emberek a leértékeléseket, megoszlanak a vélemények. Hazai dizájnereket és a termékeiket értékesítő üzleteket kérdeztük meg arról, hogy látják: egy év elteltével továbbra is tart-e még az a hullám, hogy a helyi alkotók felé fordulnak az emberek.

Dobos Emese Dobos Emese



Válságban és kanyarban előzné a Zarát és a H&M-et az ultragyors kínai konkurencia
 

Válságban és kanyarban előzné a Zarát és a H&M-et az ultragyors kínai konkurencia

Míg a 2008-as válságból az olyan fast fashion márkák emelkedtek ki abszolút győztesként, mint a Zarát is gyártó Inditex, a mostaniból a még gyorsabb, az úgynevezett ultra fast fashion márkák profitálnak kőkeményen. De a mára szinte jó öregnek számító fast fashion szegmensen sem ütött akkorát az elmúlt egy év és a pandémia, hiába látunk bezárt üzleteket.

Dobos Emese Dobos Emese




A java még csak most jön? Dominóként dőlhetnek be a divatcégek
 

A java még csak most jön? Dominóként dőlhetnek be a divatcégek

A koronavírus-járvány miatt, alatt nem csak Magyarországról vonult ki számos ismert divatmárka, illetve -kereskedő. Világszerte amolyan tisztítótűzként söpör végig a válság a divatkereskedelmen, nem kímél sem tömeggyártót, sem patinás luxuscéget. De nagyon úgy tűnik, a fast fashion uralmát nem fogja megdönteni ez az időszak sem.

Dobos Emese Dobos Emese



De mit adott nekünk a Covid? – Online kenyeret
 

De mit adott nekünk a Covid? – Online kenyeret

Az online bevásárlást ugyan nem a járványhelyzet adta a világnak, de kétségtelen, hogy teljes- és részleges lezárások idején is elképesztően megnőtt az igény arra, hogy digitális úton kerüljön kenyér az asztalra. Bihari Ádám kollégánk legalábbis ezt tekinti a járványhelyzet pozitív hozadékának.